Skip to content
Arie Visser, (1971)
Als componist en geluidsontwerper ben ik me bewust van de kracht van muziek en geluid in het vertellen van verhalen. Mijn muzikale reis begon met drum- en pianolessen, maar ik beschouw mezelf vooral als autodidact. Opgegroeid in de jaren ’80, omringd met de melancholische klanken van new-wave en postpunk, heb ik een voorkeur ontwikkeld voor muziek die emotie en sfeer oproept.
Deze invloeden zijn duidelijk terug te horen in mijn composities voor verschillende podcasts, zoals “De Wadden, een andere oorlog” van de NOS en “Oom Matje.” Terwijl de muziek voor de eerste podcast een melancholische ondertoon heeft, richt de soundtrack voor “Oom Matje” zich meer op spanning en actie, altijd met een serieuze ondertoon.
Ik geloof dat muziek en geluid in film en podcast de kracht hebben om een verhaal te maken of te breken. Dit heeft me gemotiveerd om me te ontwikkelen als professioneel geluidsontwerper. In projecten zoals “Welkom in de Volksbuurt, Met de Billen Bloot”. In de autonome radiodocumentaire “Het Verdwenen Geluid van Vliegveld Deelen,”streef ik ernaar om de luisteraar mee te nemen op een audioreis die hen onderdompelt in de spannende wereld van het vliegveld Deelen.
Mijn doel is om podcastmakers te inspireren om de mogelijkheden van geluid en muziek te verkennen, en samen te werken aan projecten die de luisterervaring naar een hoger niveau tillen. Ik nodig je uit om samen met mij de kracht van geluid benutten om onvergetelijke verhalen te creëren.